TREASURE BASKET W WERSJI CZYTANEJ

Zapraszam Was do nowego działu na naszym blogu pt: "Montesoriański poniedziałek".
Na blogach anglojęzycznych świetnie się mają takie poniedziałki.
Pomyślałam dlaczego nie stworzyć czegoś takiego u nas.
Będzie mi bardzo miło jeśli ktoś z Was się do nas dołączy i podzieli się z name swoimi pomysłami.

 
W każdy poniedziałek postaram się zaprezentować jedną lub dwie zabawy w stylu Montessori, które będzie można wykorzystać już u takich maluszków jak mój Dominik.
 
 
Jako pierwszą zabawę proponuję Wam Treasure Basket czyli po prostu Koszyk Skarbów.
Nasz jest trochę inny niż ten montesoriański tradycyjny bo w wersji czytanej (zachaczony o metodę Domana czyli metodę nauki czytania w sposób globalny).
Potrzebujemy:
*koszyk bądź jakiś pojemnik, pudełko
*kilka przedmiotów, zabawek (różne kolory, faktura)
*napisy

Dziecko samodzielnie wybiera jakiś przedmiot, ogląda go, "próbuje".
My w tym czasie nazywamy go np. auto pokazując równocześnie napis (max.1-2 sekundy)
Gdy już dziecko się naoglądało prezentujemy dziecku jak można ułożyć przedmioty i dopasować do nich podpisy.

U nas ta zabawa się sprawdza.
Nie myślcie sobie, ze Dominik potrafi już dopasować napis do przedmiotu.
Bynajmniej jeszcze nie.
Generalnie nie o to mi chodzi, nie musi czytac gdy będzie miał 2 lata.
Wiem, że przez takie zabawy jego mózg rozwija się znacznie szybciej.
Wiem, że w przyszłości to zaowocuje.
Poza tym świetnie się przy tym bawimy.
Mam nadzieję, ze sie podobało.

Etykiety: ,