Strony

Strony

czwartek, 14 maja 2015

TABLICE SEGUINA LICZENIE 11-19- JAK Z NIMI PRACOWAĆ

Jeżeli Wasze dziecko opanowało liczenie w zakresie 10 i chcecie pójść z nim dalej to właśnie montessoriańskie tabliczki Seguina będą do tego idealne.

Dziecko nauczy się liczyć w zakresie 11-19 oraz utrwali sobie ich kolejność.
Tutaj pisałam jak je wykonać http://madredziecko.blogspot.co.uk/2015/05/tablice-seguina-pomoc-montessorianska.html
Dzisiaj krok po kroku pokażę Wam jak z nimi pracować:
1. Etap pierwszy
Po lewej stronie układamy dziesiątki jedna pod drugą (wpadłam na pomysł pocięcia łańcucha świątecznego na dziesiątki, troche się nie sprawdziło bo dziesiątki wyginają się na wszystkie strony i są troche za duże ale do użytku domowego może być dlatego moja prezentacja jest lekko krzywa mam nadzieję, ze wybaczycie)


2. Dziecko liczy perełki w pierwszej dziesiątce i dokłada jedną perełkę
"Dziesięć i jeden to jest jedenaście"


3.Do drugiej dziesiątki dokłada dwa koraliki
"Dziesięć i dwa to jest dwanaście"


4. To samo robimy ze wszystkimi dziesiątkami dokładając kolejno o jedną perełkę więcej


5. Etap drugi
Po lewej stronie układamy tabliczki Seguina a po prawej cyfry od 1-9

6. N. pyta dziecko jaka to liczba wskazując na pierwszą 10
W miejsce zera kładziemy 1
"Dziesięć i jeden to jest jedenaście"



7. Na drugie zero kładziemy dwa
"Dziesięć i dwa to jest dwanaście"


8. Do trzeciej dziesiątki dokładamy 3
"Dziesięć i trzy to jest trzynaście" itd...


9. Postępujemy tak nadal aż do 19


10. Etap trzeci- przyporządkowanie ilości perełek symbolowi liczby
Na środku leżą tabliczki z dziesiątkami.
N. pyta dziecko wskazując pierwszą dziesiątkę "Jaka to liczba?"
Dziecko kładzie po lewej stronie dziesiątkę perełek
N. dokłada jedną perełkę i pyta: "Ile perełek teraz tam leży?"
"Jedenaście"
Następnie kładzie cyfrę 1 w miejsce 0 i mówi "To jest jedenaście"
W identyczny sposób pracujemy do 19.


11. Inne propozycje pracy:
*Tworzymy nieuporządkowane liczby.


Zadanie polega na przyporządkowaniu odpowiedniej liczby perełek


*Obok tablic znajdują się w nieuporządkowanej kolejności perełki.
Zadanie polega na dopasowaniu liczby do ilości perełek.



Część 2 nastąpi...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz